Kuchnia włoska czy grecka, na co masz dziś ochotę? Dwie nowe restauracje zagościły
w nowo powstałej strefie food court Designer Outlet Gdańsk. To rzymska pizza z Da Merè Pizza e Pasta! oraz grecki street food znanej sieci restauracyjnej PapaGyros.
Bajecznie kolorowe Włochy, czy słoneczna Grecja, wybór dość trudny. Za oknem jeszcze zimowo i warto przenieść się w cieplejsze miejsca. Na co masz dziś ochotę? Jeśli wyjazd w najbliższym czasie nie wchodzi w grę, smaki i aromaty słonecznej Italii lub greckich Cyklad można znaleźć nad naszym polskim morzem, po sąsiedzku w Designer Outlet Gdańsk. W nowo dobudowanym skrzydle z komfortową częścią restauracyjną zagościły dwa kolejne koncepty kulinarne: są to Da Merè Pizza e Pasta! oraz PapaGyros, które szybko mogą przenieść nas na południe Europy za pomocą smaku.
W pierwszej z nich klienci mogą spróbować m.in. prawdziwej rzymskiej pizzy sprzedawanej na naprawdę duże kawałki, doskonale przyrządzonych wedle oryginalnych i niepowtarzalnych receptur makaronów i włoskich dolci – czyli przepysznych deserów. Jak mówi hasło marki Da Merè, to kuchnia z sercem prawdziwego Włocha. Drugi lokal zabierze klientów i smakoszy w podróż do Grecji, pachnącej oliwkami i słońcem. Znany na Pomorzu PapaGyros to lokal z prawdziwym greckim street foodem i klasycznymi dla tego regionu szybkimi daniami, które mieszkańcy Trójmiasta i okolic już zdążyli polubić. Soczyste souvlaki, horiatiki – czyli sałatka grecka, aromatyczny gyros to tylko niektóre z propozycji menu. Tu klienci mogą zarazić się miłością do kuchni helleńskiej, a przekonają ich do tego świeże składniki i doskonałe przyprawy, które nadają daniom niepowtarzalnego smaku. To, jak zaznaczają przedstawiciele Designer Outlet, najnowsze, ale nie ostatnie propozycje kulinarne jakie pojawiają się w rozbudowanym centrum handlowym na Szadółkach.
Włoska i grecka restauracja to nie jedyne nowości, które w ostatnim czasie pojawiły się tym gdańskim centrum outletowym. Niedawno oferta gastronomiczna powiększyła się o znaną piekarnio-kawiarnię Gorąco polecam. Dzięki temu okoliczni mieszkańcy Jasienia, Szadółek i Kowali zyskali nowe miejsce, gdzie mogą zjeść śniadanie, czy kupić świeże pieczywo. W ofercie Gorąco Polecam znajdują się między innymi chleby, bułki, bagietki, przygotowywane na miejscu kanapki, wrapy, bajgle, focaccia, przekąski słodkie i słone oraz aromatyczna kawa z brazylijskiego regionu Cerrado. Nie brakuje też świeżych soków. Nowe miejsce zachęca kupujących dużymi, frontowymi, szklanymi ladami z ekspozycją kuszących wypieków. Lokal zaprojektowany został według konceptu marki, który przypomina tradycyjne piekarnie sprzed lat, gdzie chleby, bułki i wyroby cukiernicze eksponowane były na szerokich ladach. Za nimi znajdują się nowoczesne ekspresy do kawy, a ściany oświetlają stylowe neony.
– Bardzo uważnie dobieramy tenant mix w strefie restauracyjnej. Chcemy zapewnić naszym klientom różnorodność i prawdziwą przyjemność z wypoczynku przy smacznym posiłku, czy przekąsce po lub w trakcie zakupów. Atrakcyjność i najwyższa jakość nowo powstałej przestrzeni sprawiają, że jest to również idealne miejsce do spotkań np. okolicznych mieszkańców, których zapraszamy na lunch, kawę, lub może wieczorny posiłek. Nasza powiększająca się i dobrze przemyślana oferta kulinarna daje możliwość wyboru i stanowi doskonałą alternatywę dla od dawna zakorzenionych w pobliżu restauracji typu fast food – wyjaśnia Ireneusz Homa, Center Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.
Posiłki można zjeść w designerskiej przestrzeni restauracyjnej, która od niedawna została udostępniona do użytku w gdańskim outlecie. Nowo powstałe skrzydło oddaje morski klimat całego centrum, a jednocześnie świetnie współgra z kojarzącymi się z wakacjami smakami oferowanymi przez nowe restauracje. Klienci znajdą tu wydzielone miejsca do wypoczynku na stylowych, miękkich kanapach, które zapewnią spokój i intymność oraz minimalistyczne drewniane meble jadalniane gwarantujące komfort podczas posiłków. W tej przestrzeni jest też mnóstwo zieleni i oczywiście pomysłowe morskie akcenty. Nie zabrakło także kącika dla dzieci oraz innych udogodnień dla najmłodszych smakoszy.
A jeśli ktoś będzie miał ochotę na to, by popracować z innego miejsca niż biuro, śmiało może korzystać z zastosowanych udogodnień. Bezpośrednio przy stolikach znajdują się kontakty, bardzo łatwo można się tam podłączyć z laptopem czy telefonem. Nieśpieszna atmosfera tego miejsca sprzyja spokojnej pracy, czy relaksowi, a centrum zaprasza wszystkich mieszkańców nie tylko na zakupy, ale chce stać się miejscem spotkań biznesowych oraz lunchowych dla wszystkich.
Dobudowane skrzydło Designer Outlet Gdańsk pozwoliło także na powiększenie części handlowej. Powstało ponad 10 nowoczesnych lokali przygotowanych na przyjęcie nowych marek fashion oraz lifestyle, które dodatkowo wzbogacą szeroką ofertę centrum. Obecnie oprócz nowości restauracyjnych zmodernizowana przestrzeń powitała już nowe salony modowe. Wśród nowości można wymienić choćby takie marki jak: Jack & Jones, Trespass dla fanów i miłośników trekkingu i innych aktywności outdoorowych, w nowym miejscu rozgościł się także powiększony Mountain Warehouse oraz marka z modą dla panów – Digel. A to nie koniec nowości, które w tym roku zagoszczą w gdańskim outlecie. Podobnie jak strefa restauracyjna, nowo powstała alejka handlowa wewnątrz obiektu będzie kontynuacją unikatowej architektury, inspirowanej tradycyjną wioską rybacką. Podobnie usytuowana w centralnym punkcie kompleksu, architektonicznie spójna z całością elewacja dobudowanej części budynku, stanie się dodatkowym designerskim elementem centrum.
Rozbudowa to nie tylko piękna przestrzeń wewnątrz centrum. To też prace wykonane wokół obiektu. Na terenie przylegającym do budynku, przy każdym jego wejściu pojawiają się wiaty rowerowe z zadaszeniem, ponieważ wielu klientów – przede wszystkim tych z nowo powstałych pobliskich osiedli – przyjeżdża do centrum właśnie na rowerze. To w wielu przypadkach młodzi ludzie, którzy są aktywni fizycznie, a nie da się ukryć, że wielu gdańszczan w ramach dziennej porcji ruchu przesiadło się na dwa kółka. Na parkingu zostały też wyznaczone stanowiska dla pojazdów elektrycznych, których właściciele będą mogli skorzystać z ładowarek EV w czasie robienia zakupów lub wizyty na lunch.
Centrum, przy okazji przeprowadzonej rozbudowy, zadbało też o swoje zielone otoczenie. – Istotną częścią przeprowadzonej inwestycji była dla nas dbałość o roślinność, która otacza front budynku. Zamiast betonowego chodnika, teraz w wielu miejscach klienci zastaną zielony, utrzymany w nadmorskim klimacie skwer z ławeczkami i ozdobnymi krzewami. Chcemy, by centrum było miejscem gdzie można wypocząć po zakupach pośród zieleni, szczególnie podczas ciepłych dni. Teraz tylko czekamy na wiosnę – wylicza Ireneusz Homa.
By do tego doszło, jeszcze jesienią ubiegłego roku wykonano zaawansowane prace związanie z nasadzeniem nowej zieleni wokół budynku – różnorodnych drzew i krzewów, w tym również na zaprojektowanym wokół stojącej na terenie centrum latarni morskiej skwerze wypoczynkowym. Wszystkie te działania były przemyślane i zaprojektowane zgodnie ze wskazaniami miejscowych ekologów. W ślad za uzyskanymi wskazaniami, rośliny zostały tak dobrane, aby zachować bioróżnorodność i zapewnić dobre warunki na przykład dla owadów zapylających.
Zmiany to nie tylko wygląd. Sam budynek także stał się jeszcze bezpieczniejszy dla gości. Zainstalowano w nim m.in. czujniki CO2, a samo centrum już w minionym roku podjęło współpracę z Fundacją Integracja, która przeprowadziła gruntowny audyt obiektu pod kątem potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Choć do tej pory centrum stosowało wiele rozwiązań ułatwiających poruszanie się, dodatkowo zostały wyznaczone na przykład ścieżki dla osób słabo widzących i niewidomych, którzy są aktywną częścią społeczności, której częścią czuje się to miejsce.
Jak zapewniają przedstawiciele Designer Outlet Gdańsk, chcą być nie tylko centrum handlowym, ale też centrum wartości, które są tożsame z potrzebami najbliższego otoczenia. Dlatego właśnie chce wprowadzać w życie idee związanie np. z dbałością o wellbeing okolicznych mieszkańców, angażuje się w społeczność naszych sąsiadów, bierze udział w projektach, które pobudzają np. świadomość ekologiczną. To właśnie w Designer Outlet Gdańsk wiosną można wziąć udział w akcji „Sadzonka za ubranie”, która pozwala zebrać od klientów ogromne ilości niepotrzebnej odzieży przeznaczanej do recyklingu. Tradycyjnie dochód z takich zbiórek przeznaczany został na zakup sprzętu rehabilitacyjnego dla podopiecznych wybranej gdańskiej fundacji opiekującej się potrzebującymi. Każdego roku jesienią – w październiku centrum organizuje bezpłatne badania mammograficzne dla mieszkanek dzielnicy, miasta i okolic. Każda klientka odwiedzająca centrum (która ukończyła 35 rok życia) może z takich badań skorzystać na miejscu. W ten sposób Designer Outlet zapłacił już za kilkaset takich badań i zamierza akcję kontynuować. Centrum wraz z klientami posadziło też ponad 3,5 tysiąca różnorodnych drzew w pobliskich leśnictwach, na terenach zniszczonych np. przez burze. To realne korzyści wynikające z podejmowanych działań na rzecz społeczeństwa i środowiska. Otwarcie się na społeczność jest częścią wdrożonej strategii ESG, w której centrum podkreśla, że nie jest i nie chce być hermetycznie zamkniętą przestrzenią, chce wychodzić na zewnątrz, do sąsiadów, chce łączyć się z otoczeniem, jego aktywnościami. Nie chce być tylko zbiorem sklepów.
Designer Outlet Gdańsk to położone w dogodnym miejscu, jedyne centrum outletowe na Pomorzu. Jest chętnie odwiedzane przez mieszkańców regionu, województw ościennych oraz gości z zagranicy, którzy planują sobie czas na zakupy w sklepach znanych, lubianych marek, w cenach niższych od regularnych o minimum 30%. To ważny punkt programu dla przyjeżdzających do Trójmiasta gości, dlatego jednym z powodów przeprowadzonej rozbudowy (prócz uatrakcyjnienia oferty gastronomicznej), dla których inwestor podjął decyzję, było przygotowanie miejsca dla nowych najemców – polskich i międzynarodowych brandów. Wszystko po to, by gdańszczanie i przyjeżdżający do miasta goście mieli szeroki wybór zakupowy. Centrum w tym roku będzie obchodzić 20 lat istnienia.